Bardzo popularna, również w Polsce usługa pozwalająca na przechowywanie plików na zewnętrznych serwerach o nazwie Dropbox padła ofiarą błędu w mechanizmie autoryzacji użytkownika, przez co można było się zalogować na konto dowolnego użytkownika, bez konieczności podania hasła. Jak informuje spółka Dropbox, Inc. problem ten dotyczył zaledwie 1% kont jakie funkcjonują w serwisie, jednak przy łącznej ich liczbie 25 milionów wciąż jest to aż 250’000. Awaria systemu autoryzacji trwała w sumie cztery godziny od 13:54 do 17:41, a problem został już definitywnie rozwiązany.
Aktualnie firma zajmująca się obsługą Dropbox’a prowadzi dochodzenie, które ma na celu odnalezienie wszystkich przypadków nieautoryzowanego dostępu do serwisu. Poszkodowani użytkownicy otrzymali również e-mail’e w których firma przeprasza za powstałą z jej winy sytuację.
Wygląda jednak na to, że same przeprosiny nie są w stanie udobruchać użytkowników Dropbox’a, a na różnego rodzaju forach internetowych można znaleźć krytyczne komentarze pod adresem serwisu. Wspomnianą awarię z punktu widzenia użytkowników można streścić słowem „nieakceptowalna”. Dodatkowo sytuację podgrzewają niedawne ataki hakerów na serwisy internetowe na całym świecie oraz deklaracja cybrer-wojny o której mogliście przeczytać na łamach naszego portalu w dniu wczorajszym.
K O M E N T A R Z E
@Dropbox straci a pozostali zystkają (autor: xernos | data: 22/06/11 | godz.: 13:49) i dlatego plików nie trzymam w chmurach - wole mieć je zapisane na wymiennym zewnętrznym nośniku :] .
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.